לימודי פסיכולוגיה ופילוסופיה - שילוב מנצח | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי פסיכולוגיה ופילוסופיה - שילוב מנצח

פורסם בתאריך 01/12/2011 ע"י שחף חיפוש לימודים בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 1521 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי פסיכולוגיה, לימודי פילוסופיה, לימודי פסיכולוגיה לתואר, פסיכולוגה לתואר ראשון, פסיכולוגיה ופילוסופיה, לימודי תואר ראשון, קורס פסיכולוגיה, מכללות לפסיכולוגיה

פסיכולוגיה היא תחום לימודים מרתק במיוחד, אשר חוקר את המתרחש בנפש האנושית. רבים בוחרים לשלב את לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון עם לימודי פילוסופיה, אשר עוסקת בדרך בה האדם תופש ומנתח את עולמו, ובמוסר שלו. השילוב הייחודי של תחומים אלו מעניק ראייה רחבה כוללת ומגובשת על העולם, ופותח הזדמנויות רבות. בשל הידע הרב והמגוון הנרכש במהלך הלימודים, ניתן להמשיך אל לימודים אקדמיים בקשת רחבה של נושאים, או לחלופין להשתלב במגזר הציבורי בתפקידים מרתקים ומאתגרים.

לימודי פילוסופיה לתואר ראשון כוללים נושאים רבים ומגוונים, אך המטרה העיקרית שלהם היא פיתוח יכולת קריאה עצמית בטקסטים פילוסופיים, אשר מבוססת על ידע נרחב. לשם כך פותחה תוכנית לימודים ייחודית, אשר כוללת היכרות מעמיקה עם פילוסופים קלאסיים מהעת העתיקה והעת המודרנית, קורס פסיכולוגיה בראי הפילוסופיה, דיונים בשאלות שונות של מוסר, ועוד. חשוב לציין כי פילוסופיה מחולקת למספר ענפים עיקריים, וכל מוסד לימודים שם את הדגש על ענף אחר.

בניגוד אל לימודי פילוסופיה, אשר עוסקים בתיאוריות מוסריות ובעולם הרוח, לימודי פסיכולוגיה עושים שימוש בכלים מדעיים יותר, ובכלל זה סטטיסטיקה. במהלך הלימודים הסטודנטים של תואר ראשון בפסיכולוגיה לומדים לנתח בצורה שיטתית את התנהגות האדם במצב שונים, על פי תיאוריות שונות. חלק מרכזי של הלימודים מוקדש לשם היכרות עם הוגים ותיאורטיקנים מרכזיים בתחום, החל מפרויד, דרך ויניקוט וקליין, ועד חוקרים מודרניים דוגמת כהנמן. כדאי לדעת כי על מנת לעסוק בטיפול נפשי, אין די בתואר ראשון אלא יש צורך להמשיך אל לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית.

משך לימודי פסיכולוגיה ופילוסופיה לתואר ראשון הוא שלוש שנים, בדומה לתארים אחרים במדעי החברה והרוח. בעוד שדרישות הסף של לימודי פילוסופיה הן נמוכות יחסית, הרי שלימודי פסיכולוגיה מציבים תנאי קבלה גבוהים במיוחד. בעקבות הביקוש הרב ללימודים בתחום, ישנן מגוון רחב של מכללות פסיכולוגיה המציעות מגוון מסלולים של לימודי תואר ראשון, אולם מומלץ לבדוק את איכות צוות המרצים ואת מידת העדכנות של תוכנית הלימודים טרם ההרשמה.

גורמים חשובים נוספים בעת בחירת מקום לימודים הם כמובן המיקום הגיאוגרפי, כמו גם התנאים הפיזיים במוסד הלימודים. עוד כדאי לבדוק את תוכנית הלימודים ואת ההתמחויות השונות המוצעות, וכן את שעות הלימוד ומידת הגמישות בהרכבת מערכת השעות. חשובים לא פחות הם האווירה הסטודנטיאלית, ולכן מומלץ לבקר במכללה במסגרת יום פתוח, על מנת להתרשם מהסטודנטים הלומדים במקום, השירותים השונים המוצעים דוגמת ספריה, בתי קפה ומעונות, ומהאופי הכללי של המוסד.

אודות שחף חיפוש לימודים

שחף חיפוש לימודים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר