דיאטה ואיזון תזונתי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דיאטה ואיזון תזונתי

פורסם בתאריך 01/09/2011 ע"י ג'ני אינטר-גב בקטגוריה דיאטה והרזיה | צפיות: 990 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיאטה, לרדת בגדול, קךוריות, קלוריה

כמעט אין אדם בעולם המערבי שלא ניסה פעם דיאטה. הדיאטה הפכה לחלק בלתי נפרד מאורח החיים של רבים מאיתנו – של כל מי שבריאותו והמראה החיצוני שלו חשובים לו. חלק מהאנשים מצליחים למצוא את הדיאטה המתאימה להם ושומרים על אורח חיים בריא ועל גיזרה קבועה לאורך שנים, אך עבור רבים, במיוחד אלה הסובלים מנטייה קלה או חמורה להשמנה הדיאטה היא חלק ממאבק יום יומי נגד הרצון הטבעי להינות ממזונות טעימים ומפתים אך עשירי קלוריות.

תוכנית הטלוויזיה 'לרדת בגדול' ממחישה את הקשיים העומדים בפניהם של בעלי בעית השמנה רצינית, אנשים שעבורם דיאטה היא צורך דחוף לשמירה על בריאותם ושמאחוריהם שנים ארוכות של מאבקים וניסיונות של עשרות סוגי דיאטה בעבר. ההצלחה של אנשים המצליחים לרדת בגדול במשקלם היא בדרך כלל שילוב של דיאטה נכונה, מאוזנת ומתאימה, עם תוכנית אימון גופני אינטנסיבית אך מבוקרת, תמיכה חברתית וכוח רצון שמדרבן לעשות שינוי מהותי בחיים. אין ספק שהרזיה משמעותי באמצעות דיאטה לא רק שמשפרת את הבריאות והמראה החיצוני אלא גם את החיוניות והמרץ ואת הביטחון העצמי.

הנטיה האנושית הגורפת לשמור על הגזרה ולרזות הביאה לפיתוחן של מאות סוגי דיאטה שונים. כל דיאטה מתמקדת בפן אחר של הרזיה או של צריכת הקלוריות. לפניכם כמה מהדיאטות הנפוצות על המנסים לרזות :

דיאטת 'כאסח' – היא תוכנית תזונתית רדיקלית שמטרתה להפחית משמעותית במשקל בזמן קצר באמצעות איסור על אכילת מזונות מסויימים עשירים בקלוריות והחלפתם במזונות עשירים בסיבים תזונתיים שאמורים להגביר את תהליכי חילוף החומרים בגוף. יש ביקורת רבה על שיטת הדיאטה הזו בגלל חוסר האיזון הקיצוני שבה והעדר השילוב עם פעילות גופנית.

דיאטת שלושת הימים – דומה לדיאטת כאסח באינטנסיביות שלה : במשך שלושה ימים צריך להסתפק בתפריט מצומצם ודל קלוריות במיוחד ולאחר מכן ניתן לחזור למשך שלושה או ארבעה ימים לתפריט רגיל ולבצע אותה בכמה מחזורים עד להשגת התוצאות המבוקשות. גם איכותה של דיאטה זו מוטלת בספק בגלל החלשת הגוף והסיכון בימי ה'כאסח' והקושי לשמור על המשקל לטווח ארוך.

דיאטה ים תיכונית - נחשבת לדיאטה מתונה ומאוזנת יותר והיא מתאפיינת בתפריט עשיר יותר, אך המנעות משומן רווי, ממזונות מעובדים ומבשר אדום וצמצום בצריכת מוצרי גבינה. נמצא שהיא תורמת להורדת לחץ דם ולרמת הכולסטרול אך שימוש לא מדיוק ולא מבוקר בה יכול לגרום להשמנה.

בשורה התחתונה, הניסיונות להשיג תוצאות מהירות באמצעות דיאטות קיצוניות נוחלות לרוב כשלון ומפח נפש. דיאטה טובה דורשת תפריט מדויק ומאוזן קלוריות שרצוי שיבנה על ידי דיאטיקן מומחה, בשילוב פעילות גופנית סדירה.

באדיבות דיאטה עם מירי בלקין, מאת: אינטר-דב שיווק באינטרנט

אודות ג'ני אינטר-גב

ג'ני אינטר-גב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר