תפילין ומוצרים נלווים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תפילין ומוצרים נלווים

פורסם בתאריך 12/10/2010 ע"י אביב יועצים בקטגוריה דת ואמונה | צפיות: 1325 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: תפילין

 כאשר רוכשים זוג תפילין יש מספר מוצרים נלווים שצריך לחשוב על רכישתם כהשלמה לקניית תשמיש הקדושה הזה. הדבר נכון גם לאנשים שומרי מצוות וגם למי שקונה תפילין לבר מצווה או לשימוש שאינו קבוע. חלק מהמוצרים הנלווים ניתן לקנות בערכה עבור חתן הבר מצווה. מוצרים אחרים מתאימים למי שמניח תפילין באופן קבוע וזקוק לסוג שונה של מוצרים.

מבחינת תשמישי קדושה, פעמים רבות מתלווה אל רכישת זוג תפילין גם רכישת טלית. כאשר מדובר בחתן בר מצווה נהוג לרכוש עבורו זוג תפילין לכבוד היום הגדול. בקרב עדות אשכנז לא נהוג שנערים לובשים טלית ולכן הדבר פחות נפוץ שם. אצל עדות המזרח, לעומת זאת, נהוג שמגיל בר-מצווה הנערים לובשים טלית בזמן התפילה ולכן חתן בר-מצווה מקבל גם טלית. כאשר מדובר בבנים למשפחות שאינן שומרות מצות נהוג לרכוש לעיתים ערכה שלמה שכוללת גם תפילין וגם טלית ללא קשר לעדה. ערכה זו עשויה לכלול גם כיפה וסידור כדי שלחתן הבר- מצווה יהיה את כל מה שנחוץ לו ליום זה גם אם הוא לא יעשה בדברים הללו שימוש קבוע בימים שאחרי החגיגה. מדובר מעל הכול באקט סימבולי שמבטא מטען תרבותי של מסורת יהודית שניתן לחתן הבר מצווה ביום חגו כדי לסמל את הקשר שלו עם הדורות הקודמים, עם התרבות היהודית ועם השורשים שלו.

כשרוכשים זוג תפילין יש צורך בנרתיק שבו הן יוחזקו. מטרת הנרתיק היא להיות כיסוי של תשמיש הקדושה שמפריד אותו מהעולם וגם מגן עליו. נרתיקי תפילין מגיעים בעיצובים שונים. ניתן למצוא נרתיקים במגוון גדול של מחירים מהזול ביותר ועד הנרתיק המעוצב והתפור ביד שעולה בהתאם. חשוב לציין שישנם נרתיקים שנעשים ביד על-ידי בני או בנות המשפחה, למשל סבתא, ושניתנים לחתן הבר מצווה או לקרוב משפחה לרגל אירוע חשוב. בעדות אשכנז, שם מתחילים ללבוש טלית רק לאחר החתונה ישנו מנהג להעניק לחתן לא רק טלית אלא גם נרתיק לטלית ואחד נוסף לתפילין כדי שהם יתאימו זה לזה.

סוג מיוחד של נרתיק תפילין זוכה לפופולאריות גדלה בשנים האחרונות. מדובר בנרתיק מיוחד שנועד להגן עליהן מכל נזק וצרה. זהו תיק נוח לנשיאה שמעוצב כך שהוא יגן על תפילין ממכות ומאבק. זהו תיק קשוח שיכול לעמוד בכל נזק וכך הוא מגן על הרכוש היקר. הוא מתאים במיוחד לחיילים בשירות צבאי, לאנשים שמטיילים הרבה ולמי שנמצא בתנאים לא נוחים ושואף להגנה מושלמת על הרכוש היקר. מעניין לבחון את התיק המיוחד הזה ולהיווכח כיצד המודרניות שבו משתלבת בצורה מושלמת עם המסורת הארוכה של מצוות הנחת תפילין. התיק עצמן הוא בעיצוב מודרני לחלוטין ועשוי מחומרים מודרניים – שלא כמו הנרתיקים של פעם שהיו עשויים מקטיפה וחוטי זהב – אך בתוכו מסתתרים, מוגנים מכל פגע, תשמישי הקדושה הללו שנושאים עימם מאות ואלפי שנים של היסטוריה.

היה אפשר לציין פה עוד מוצרים נלווים שנועדו למתקדמים. לדוגמא, ראי קטן שבעזרתו אפשר לראות אם תפילין של ראש נמצאים במקום ועוד פיתוחים שונים שמופיעים בשנים האחרונות. אך היריעה קצרה מלפרט את כולם וכמו רוב הישראלים נסתפק במוצרים שאותם כבר הזכרנו ולא נלך יותר רחוק.

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר