המדריך לפרסום בגוגל - קידום אורגני וממומן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


המדריך לפרסום בגוגל - קידום אורגני וממומן

פורסם בתאריך 12/08/2010 ע"י מיטל הדר בקטגוריה תוכניות שותפים ופרסום | צפיות: 1034 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מנוע חיפוש, קידום אורגני, אופטימיזציה, תוכן וחקר מילות מפתח, קישורים, מודעות ממומנות, בניית קמפיין, השקעה מקסימלית, קידום ממומן, שיווק ומכירות באינטרנט, פרסום באינטרנט, שיווק באינטרנט, שיווק באון ליין

כיום כל עסק או אתר, יודע ומבין שעל מנת להגיע ללקוחות חדשים ולייצר לעצמו הצלחה באינטרנט, הוא חייב להופיע בגוגל. אם אתה לא שם אתה לא קיים. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם ובישראל. למעלה מ90% מגולשי האינטרנט בישראל משתמשים בו על למנת לאתר ולדלות מידע כזה או אחר. להיות בגוגל זה חובה ולא משנה אם תעשו את זה באמצעות קידוםאורגני( SEO) או קידום ממומן( PPC) רצוי שתעשו את זה נכון !

 

מהן התוצאות האורגניות בגוגל?

המונח תוצאות אורגניות, מתייחס לאתרים שגוגל בחר לקדם ולהציג מתוך תפיסה שאלו האתרים המתאימים ביותר למה שהגולש חיפש, תוך שכלול אלגוריתמים שונים, המהווים מסנני בדיקה ובקרה מצד גוגל. הבעיה היא שבכל תחום יכולים להיות מספר רב של אתרים המבקשים להעלות באותן תוצאות ולכן גם על קידום אורגני צריך לעבוד.

כאשר מדברים על קידום אורגני (SEO ) מדברים למעשה על שלושה תחומים עיקריים

אופטימיזציה – מבנה האתר, הפלטפורמה שעליה בנוי האתר והתאמתה לחוקיות של מנועי חיפוש וגוגל בפרט.

תוכן וחקר מילות מפתח- התאמת התוכן באתר למילות החיפוש, תוך בדיקת פרמטרים של פופולאריות ותחרות. כמות הגולשים המחפשים את הביטוי, האתרים שעולים בביטוי הנ"ל וכמובן התאמת הכתיבה לחוקיות של גוגל.

קישורים- מספר הקישורים המובילים אל האתר שלכם ממקומות אחרים ברשת. דהיינו, כמה אתרים אחרים ממליצים או מפנים אל תכנים רלוונטיים באתר שלכם.

קידום אורגני מצריך עבודה ולא פחות חשוב, הבנה בתחום. כך שאם אתם מבקשים לקדם את האתר שלכם ב SEO (קידום אורגני) מומלץ לפנות למקדם אתרים המתמקצע בתחום, אחרי הכול, SEO זהו מקצוע לכל דבר. מומחה SEO יידע להביא את הטכניקות הדרושות להבאת האתר למקומות טובים ולאורך זמן.

מהן מודעות ממומנות?

מודעות ממומנות נמצאות בצדי העמוד ולמעלה, מעל התוצאות האורגניות, במבנה שונה מעט, המבדיל אותן מהתוצאות של הדף. באופן כללי, בכל פעם שגולש מחפש מילת חיפוש המשויכת לקמפיין שלכם, גוגל מציג לו גם את המודעה וגובה תשלום בעבור כל לחיצה .ברגע שמכסת הלחיצות מסתיימת (כמובן בהתאם לכמה שהלקוח שילם), הקישור לאתר נעלם עד לפעם הבאה, אם ישנה כזו.

קידום ממומן הינו דרך מעולה להגיע ללקוחות בפרק זמן קצר יחסית, על ידי הקצאת תקציב מוגדר. גם כאן נדרשת מיומנות ומקצועיות בבניית הקמפיין, לניצול מקסימאלי של סך ההשקעה שלכם וזאת בכדי למנוע את בזבוז כל התקציב עם אפס תוצאות אחרי יום אחד בלבד.

מה עדיף קמפיין ממומן או אורגני ?

אין תשובה חד משמעית. בעצם אולי כן, עדיף שניהם. קידום אורגני מאפשר לנו לבסס ראייה אסטרטגית ארוכת טווח , תוצאות מושרשות הנשענות על בנייה חכמה ונכונה של מערך האתר, בעוד קידום ממומן משול להשקעת תקציב מוגדר בכל מדיה אחרת באון ליין או באוף- ליין .

בואו נשבור מיתוסים לגבי קידום ממומן ואורגני

"אנשים לא מסתכלים או סופרים מודעות ממומנות"
טעות. נתחיל מהעובדה הפשוטה שמודעות ממומנות הן אלה שמכניסות את הכסף לגוגל וגוגל בכלל לא עני. דווקא קידום ממומן מאפשר פילוח רחב יותר ופתרונות נקודתיים , כך שכאשר גולש מחפש ביטוי מסוים, תופיע לו המודעה שתענה בדיוק על הצורך שלו באותו הרגע.

"קידום אורגני אינו דורש השקעה חודשית"
טעות. נכון שמדובר בקידום "חינמי" אך ללא ספק גם קידום אורגני דורש השקעה, לא רק בשלב בניית האתר אלא גם לאחר מכן. אתרים שרוצים להתקדם חייבים לספק תוכן חדש ורלוונטי, לעבוד על הגדלת מאגר הקישורים .אין אתר המופיע במקומות אורגניים טובים ללא השקעה כזו או אחרת.

 

אודות מיטל הדר

מיטל הדר היא הבעלים ומנכ"לית חברת Marketing Solutions, חברת שיווק און ליין מקוון תוצאות ליצירת לידים והכנסות. למיטל הדר ניסיון רב בעולם ניהול השיווק בכלל ומומחית שיווק בתחום האון ליין בפרט – התמקצעות בתחום השותפים (אפלייאט), ייעוץ ובניית תדמית למיתוג באינטרנט, בניית כלים שיווקים ממירים, והתמחות בגוגל ורשתות חברתיות. www.marketings.co.il

מיטל הדר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר