היהלום המושלם 4C | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


היהלום המושלם 4C

פורסם בתאריך 11/24/2010 ע"י אמרי שגיב בקטגוריה ניקוי וטיפוח | צפיות: 2032 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טבעת, טבעות, נישואין, נישואים, יהלום, יהלומים

תארו לעצמכם רגע את התור הבלתי מסתיים בבית הדין הרבני בעיר מגוריכם. עכשיו חשבו לרגע על כל בתי הדין הרבני בכל ישראל, ועל כל התורים הכל כך ארוכים הללו, זה בערך כמות האנשים המתחתנים בכל יום (וגם מתגרשים כמובן...הרי זה בית דין רבני). אם חשבתם שבתי הדין הרבניים מגלגלים הרבה מאוד כספים, תחשבו כמה מגלגל תחום היהלומנות בישראל- הרי כל נישואין מתחילה בהצעת נישואין, וכל הצעת נישואין מתחילה באותה בחירה של טבעת אירוסין שתפיל את האישה מהמקום, ותסחרר אותה כל כך חזק, שהיא תגיד "כן!" גם אם היא לא כל כך בטוחה.

אז איך בוחרים את היהלום המושלם?

יהלום הממוצע מוגדר על פי ארבעה קריטריונים, כל קריטריון מתחיל באות C באנגלית ולכן, אנשי המקצוע בתחום היהלומים מגדירים פרמטרים אלו כ- 4C (אגב, מעניין לחשוב כי C4 הוא חומר נפץ עוצמתי, עוצמתי מספיק כדי להזכיר את הפיצוץ הרגשי במקרים של גירושין...). בואו נחלק את ארבעה הקריטריונים הללו לחלקיקים.

ה- C הראשון: CARAT- כמה קראט היהלום?

כל קראט של יהלום מהווה 1/5 ממשקלו בגרמים. כך שאם יש לכם טבעת נישואים שיש בה יהלום 40 קראט (הלוואי) יש לכם כרגע 8 גרם של יהלום ביד, ואתם כנראה יכולים לעשות את האקסיט הראשון שלכם...שימו לב שלא מדובר על אותה יחידת מידה כמו בזהב, שם כל קראט מתייחס למשקלו של החומר הטהור.

ה- C השני: COLOR- מה הצבע של היהלום?

באופן כללי, ככול שהצבע של היהלום נקי ושקוף יותר, ללא תוספות של גרעיני צבעים נוספים- כך היהלום הזה יוקרתי יותר. מצד שני, כאשר מדובר על יהלום בצבע מוזר (ירוק, אדום וכו') מחירו מרקיע שחקים.

ה- C השלישי: -CLARITY כמה היהלום שלנו נקי?

בצורה הפשוטה ביותר, ובלי להסתבך עם מילים גדולות ופרמטרים משוגעים של אנשי מקצוע משועממים, ניקיון יהלומים מתייחס למידת השלמות שלהם, כלומר- האם היהלום שלם? יש בו סדקים? האם הוא שבור? הפרמטר הזה מאוד הגיוני- אף אחד לא רוצה יהלום שבור עם סדקים, ואם כבר יש יהלום כזה- מחירו נמוך יותר.

ה- C האחרון: CUT- כמה היהלום שלנו מלוטש?

הליטוש המושלם הוא ליטוש נקי מבפנים, ומחזיר את הרוב המוחלט של האור ללא שברים. את המדד הזה, לקונה הממוצע כמעט שאין אפשרות למדוד, אך באופן כללי, כדאי לזכור כי אבנים עגולות הן היקרות ביותר, וכאשר אתם רוכשים יהלום, רכשו אחד המוגדר ברמת ליטוש של GOOD ומעלה.
לסיכום:
כפי שראיתם, ישנם 4 פרמטרים לאיכות היהלום, תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני רכישה של מוצר שכזה.


שיהיה בהצלחה!

אודות אמרי שגיב

אמרי שגיב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר