רופאים משתמשים בדם חבל הטבור ( דם טבורי )של התינוק בכדי לטפל במחלות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


רופאים משתמשים בדם חבל הטבור ( דם טבורי )של התינוק בכדי לטפל במחלות

פורסם בתאריך 10/20/2010 ע"י יעל טל בקטגוריה רפואת נשים | צפיות: 1894 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דם טבורי, דם תבורי, שימור דם טבורי, איסוף דם טבורי, תא לחיים, מדיפריז, ביוקורד, בנק החיים, טבורית, קריוסל, דם טבורי השוואה, דם טבורי מחיר, דם טבורי עלות, דם טבורי ציבורי

11 ינואר 2010 - שיתוק מוחין הינה קבוצה של הפרעות הקשורות לתנועה, ללמידה, לשמיעה ולראייה החשיבה המתרחשות עקב בעיות עם התפתחות המוח. למחלות אלו אין תרופה, אך ישנם טיפולים שנועדו לשפר את העצמאות של הילד.
לפי המכון הלאומי לבריאות, טיפולים אלו כוללים תרופות לשליטה בהתקפים, הרגעת עוויתות שרירים להקלה על הכאב, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור וניתוח עבור חריגות מסוימות.
במרכז הרפואי שלאוניברסיטת דיוק, רופאים עורכים מחקר הכולל כ- 150 ילדים עם שיתוק מוחין .הם הזריקו להם את תאי הגזע מן דם טבורי.
הרופאים דיווחו כי לתאי הגזע מן הדם הטבורי יש פוטנציאל להפחית את המתיחות בשרירים, לשפר את הניידות ולעזור לילדים עם הדיבור שלהם.
"אנחנו יודעים מעבודתנו עם ילדים שיש להם מחלות גנטיות במוח –שהתאים הולכים למוח אחרי שאנו מחדירים אותם דרך הדם וכי הם יכולים לסייע לתקן את הנזק במוח," כך אמר ג 'ואן קורצברג –רופא ומנהל של התוכנית להשתלות דם ומח העצם בילדים באוניברסיטת דיוק,
"אנו מקווים כי הדבר יקרה גם אצל ילדים עם שיתוק מוחין.
ישנם הרבה דברים שאנו לא יודעים על כך. אנו לא יודעים כמה תאים יש לנו לתת. אנו לא באמת יודעים אם להשתיל להם את התאים בדם טבורי זו הדרך הטובה ביותר לעשות את זה, ואנו לא יודעים אם גילו של הילד משנה. "
ד"ר קורצברג אומר כי ייקח לפחות שנה בכדי לדעת אם דם טבורי מחבל הטבור גורם לשינוי אצל ילדים עם שיתוק מוחין.
לרוב הילדים ישנם עוויתות אשר גורמות לנוקשות או חוסר היכולת להשתמש הגפיים ,אנו הולכים לראות אם הפונקציונליות שלהם משתפרת לאחר השתלת התאים",כך הסביר ד"ר קורצברג . "אנו יודעים מעבודה עם בעלי חיים מסוימים כי לתאים מן הדם הטבורי יש פוטנציאל לרפא איברים שונים בגוף."

הדם הטבורי לטובת הסוכרת:
באוניברסיטת פלורידה, החוקרים מצאו כי דם טבורי יכול לשמר ייצור אינסולין אצל ילדים שזה עתה אובחנו עם סוכרת מסוג 1.
חוקרים זיהו ילדים שאובחנו לאחרונה עם סוכרת מסוג 1 שמשפחותיהם שמרה דם מחבל הטבור בזמן הלידה שלהם.
רובם עדיין מייצרים כמויות קטנות של אינסולין.
החוקרים נתנו לשבעה חולים בגילאים 2 עד 7 עירויים תוך ורידיים של תאי גזע שבודדו מהדם הטבורי שלהם.
החולים נבדקו במשך השנתיים הבאות בכדי למדוד את כמויות האינסולין שהם מייצרים בעצמם.
בששת החודשים הראשונים, הצורך של הילדים באינסולין פחת באופן משמעותי ונראתה שליטה טובה יותר של רמות הסוכר בדם מאשר ילדים בגיל דומה עם סוכרת מסוג 1, אשר נבחרו באופן אקראי מתוך האוכלוסייה של המרפאה.
החוקרים ציינו גם כי ילדים שקיבלו את עירויי הדם –נצפו רמות גבוהות יותר של תאי המערכת החיסונית התקינה בדמם שישה חודשים אחרי העירוי.
 

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר