הרצאות העשרה – כלי לרענון וגיבוש צוות העובדים שלך | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הרצאות העשרה – כלי לרענון וגיבוש צוות העובדים שלך

פורסם בתאריך 01/18/2009 ע"י אורן שץ בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1053 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מרצים, הרצאה, הרצאות, מרצה

מרוץ החיים התמידי להשגת תפוקה, רווח או כל מטרה אחרת אשר כל ארגון או חברה מציבים לעצמם יוצר בקרב העובדים תחושת שגרה ושיעבוד לשגרה היומיומית. הרצאות העשרה הינם דרך נפלאה לאפשר לצוות שלכם, ולו למספר שעות, להתבונן במציאות מפרספקטיבה שונה ולא שגרתית ולתת לו טעימה מעולם רחב יותר. כל ארגון מבין כיום כי חשוב להשקיע בקהל עובדיו או חבריו. הרצאות מעין אלו שולחות לעובדים מסר כי לארגון אכפת מהם ואשר על כן הוא מוכן להשקיע בהם גם בנושאים אשר אינם קשורים ישירות לתחום העבודה. הרצאות העשרה הינן הזדמנות טובה ליצור אינטראקציה חברתית טובה בקרב העובדים ולחזק את הקשר הלא פורמאלי בין העובדים, בין אם הם עובדים יחד ובין אם הם אינם נפגשים בנסיבות מקצועיות.

נושאי הרצאות

ניתן כיום למצוא מרצים אשר מציעים הרצאות העוסקות במגוון תחומים. החל מסיפורי מסעות וכלה בטבע, אקולוגיה, כלכלה והיסטוריה. למעשה ניתן למצוא הרצאות כמעט בכל תחום אפשרי. בבחירת הנושא של הרצאות יש להתחשב בתחומי העניין של קהל המאזינים (לקהל של רווקים וזוגות צעירים לדוגמה, לא כדאי להזמין הרצאה העוסקת בענייני חינוך ילדים בגיל ההתבגרות...). בנוסף לשבירת השגרה והרחבת המבט, במקרים רבים הרצאות הניתנות במסגרות של העשרה מעניקות ערך מוסף רב, המקרין באופן חיובי על התפקוד והחיים היומיומיים של השומעים. הרצאות העוסקות בשיפור חיי הזוגיות, בחיי המין, בחינוך ילדים או בתכנון תקציב המשפחה, לדוגמה, תפעלנה לחיזוק שלמות התא המשפחתי ולהרגשה כללית טובה יותר של העובדים. הרצאות בנושאי תקשורת בין-אישית, שיפור יכולת עבודה צוותית או הרצאה הקשורה, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין, למרחב פעולתו של הארגון, תתרומנה לתפקוד המקצועי של הארגון. הרצאה יכולה להיות בעל אופי כבד ורציני יחסית, אך ניתן לשוות לה גם אופי קליל ומשוחרר. ניתן להזמין סדנת צחוק או אף מרצה מעולם התקשורת והקומדיה, אשר ירצה על נושא אשר יעלה חיוך על פני קהל השומעים. הרצאות הניתנות על ידי מרצים ידוענים תמשוכנה תשומת לב מיוחדת כמובן.

הרצאות חד פעמיות ומתמשכות

ישנם שני סוגי הרצאות המוצעים לקהלים כגון ועדי עובדים. אפשרות אחת הינה הרצאה חד-פעמית בנושא מסוים. הרצאה חד-פעמית עשויה לעסוק, במקרים רבים, בנושא מעניין אך לא פרקטי בהכרח. הרצאות כאלה עשויות להיות למשל הרצאות אודות סיפור מסע, גיאוגרפיה, היסטוריה, יהדות ועוד. לעומת זאת, ניתן להזמין סדרת הרצאות אשר תהווה סדנה העוסקת בנושא שאינו מעניין בלבד, אלא גם בעל ערך מוסף ויכולת לשנות או לשדרג תחום מחיי השגרה. לדוגמא, סדנה העוסקת בזוגיות, ניהול תקציב המשפחה או תקשורת בין אישית.

 

בשנים האחרונות, ניתן להבחין במגמה של הרחבת פעילויות מקומות העבודה אל מעבר לתחומי פעילותן המקצועית גרידא. מספר הולך וגדל של מקומות עבודה פרטיים וציבוריים הגיעו למסקנה כי עליהם לתת לעובדים שלהם הרגשה כי למקום העבודה אכפת מהם וכי חשוב למנהלי מקום העבודה שהעובדים יהיו שמחים ומרוצים. דבר זה מתבטא בהקמת מתקני פנאי בתוך מקום העבודה, כגון מכוני כושר, ספריות, מעונות יום לילדי העובדים ועוד. הדבר מתבטא גם בארגון פעילויות העשרה שונות. במסגרת פעילויות אלה חברות רבות מציעות הרצאות בתחומים שונים, הניתנות על ידי מיטב מרצים בארץ, הן בפורמט של הרצאות חד פעמיות והן בפורמט של סדרות הרצאות וסדנאות.

אנו ממליצים למנהלים וועדי עובדים להזמין ערבי הרצאות עבור צוותי העובדים שלהם. אנו בטוחים כי הרצאות אלו תתרומנה לאווירה החברתית הטובה בקרב העובדים וההנהלה. והאווירה חברתית טובה שתושג כתוצאה של הרצאות אלו תהיה בעלת השפעה חיובית, בעקיפין וכן במישרין, על התפוקה והרווחיות של החברה שלך.
 

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר