תוכנית שיווקית בייחוד בזמן מיתון- כואב (?) אבל צריך | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תוכנית שיווקית בייחוד בזמן מיתון- כואב (?) אבל צריך

פורסם בתאריך 01/05/2009 ע"י תמר אדלר בקטגוריה שירותים עסקיים | צפיות: 1619 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון, אימון אישי, אימון עסקי, ייעוץ ארגוני, יעוץ ארגוני, פיתוח ארגוני, תמר, תמר אדלר, coaching, ייעוץ עסקי, יעוץ עסקי, ניהול, עסקים קטנים, עסקים בינוניים, עסקים קטנים ובינוניים, תוכנית שיווקית, תוכנית עיסקית, תוכנית עסקית

מי שאמר ש"כל בית צריך מרפסת" שכח לציין (או שדווקא ציין אבל הקפדנו לא לשמוע) שכל עסק צריך תוכנית שיווקית. כן, כן לא משנה איזה עסק, גם עסק כמו שלך. גם עסק קטן. וביחוד עכשיו כשהמיתון כבר כאן וכולנו "שוברים את הראש": איך מגדילים את ההכנסות? איך מגיעים ליותר אנשים?

 
אני לא צריך שיווק אתה אומר, שלא לדבר על תוכנית שיווקית, אני שונא לשווק!!! מי שטוב מצליח גם ככה- והמיתון? נסתדר! אני מאמינה ב"מפה לאוזן" לוחשת אחרת. אבל עמוק בפנים אנחנו יודעים שזה לא מספיק. צריך לשבת, לתכנן, לקחת הרבה אויר ו...לבצע. ואולי אולי מי יודע, נמצא את עצמנו עוד נהנים מזה (ירחם השם ).
אז איך עושים את זה??? איך מכינים תוכנית שיווקית???


מידע זה כוח
רובנו כבר הפנמנו. ללמוד. כמה שיותר. להכיר את תחום העיסוק שלנו, את המוצר, השוק, הלקוחות הפוטנציאליים ואת המתחרים. וכל המרבה הרי זה משובח. שימו לב, אין הכוונה להטביע את עצמנו בים של מידע משתק אלא להתכוונן למציאת המידע הנחוץ לנו להמשך עבודה וליצירת התוכנית השיווקית.

יעדים עלינו, יעדים
לאחר שלמדנו את כל מה שניתן על תחום העיסוק שלנו הגיע הזמן להגדיר את היעדים השיווקים. דמיינו תמונה: מכונית הנוסעת במלוא הקיטור. יפה נכון? אלא מה? המכונית נוסעת לכיוון הלא הנכון.
כאן יבואו לעזרתנו היעדים השיווקים ויסייעו לנו לכוון את "המכונית" שלנו לכיוון הרצוי- אל יעדים כתובים, ברורים, ניתנים למדידה שהשגתם תעשה במסגרת זמן ידועה מראש.

 

אסטרטגיה שיווקית- לא לגנרלים בלבד
יפה, אתם אומרים למדתי. כתבתי. אני כותב/ת נפלא. והנייר כידוע, סובל הכול. ומה עכשיו??? כעת עלינו להחליט מהי האסטרטגיה השיווקית שלנו או במילים אחרות מה עלינו לעשות כדי להשיג את היעדים השיווקיים שלנו. קיימים תחומים רבים עליהם יש לתת את הדעת במסגרת האסטרטגיה השיווקית בינהם: פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור ועוד. גם אם תאמרו שתחום הפרסום שמור לחברות בינוניות ומעלה ו"גדול עליכם", הרי שתחום יחסי הציבור נמצא גם נמצא בתחום האפשרויות שלכם. משום מה יחסי הציבור נוטים להיות מוזנחים על ידי עסקים קטנים, וזאת בשעה שעם קצת מחשבה ויוזמה יכול להיות גם העסק/המוצר שלך מאוזכר בעיתון, או באמצעי תקשורת אחר- ללא כל עלויות מצדך.

ולקראת סיום
כמעט סיימנו לתכנן. אנו יודעים מה ברצוננו להישג ובאילו אמצעים נעשה זאת. עכשיו נשארו רק השלבים הפורמאליים. קביעת תקציב השיווק, קביעת לוחות זמנים ואחריות לביצוע ולבסוף לא נשכח את הבקרה והפיקוח על הוצאתה של התוכנית לפועל.

מסובך? לא ממש. צריך רק להתחיל. צעד אחרי צעד. לאט. להציב יעדים ברי מימוש. לתכנן ולחשוב. כל הזמן לחשוב.
בהצלחה.


הכותבת : תמר אדלר MBA , יועצת ארגונית ומאמנת אישית ועסקית.
tamar.adler@gmail.com, www.tamaradler.com

 

אודות תמר אדלר

הכותבת : תמר אדלר MBA , יועצת ארגונית ומאמנת אישית ועסקית. tamar.adler@gmail.com, www.tamaradler.com

תמר אדלר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר