רישום פטנט | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


רישום פטנט

פורסם בתאריך 12/30/2008 ע"י נט-סטייל אתרים בניית אתרים בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1193 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: המצאת פטנט, המצאת פטנטים, יעוץ לפטנט, יעוץ לפטנטים, פטנט, פטנטים, רישום פטנט, רישום פטנטים, רעיון טוב

עיסוק עם פטנטים הוא עיסוק מסובך ומורכב וכולל בתוכו כמה שלבים שחייבים להתבצע. בנוסף לכך ישנם תהליכים שונים של חיפוש פטנטים, עריכת פטנטים ורישום פטנטים שגם הם מורכבים ודורשים ידע מעמיקבכל מה שקשור למושג פטנטים, ישנם כיום משרדי עו"ד המתמחים בכל הקשור לעריכת פטנטים, הגשת בקשות לרישום פטנטים, חיפוש פטנטים בינ"ל ועוד.

 

אז מהו בעצם פטנט? המושג פטנט מתייחס להמצאה חדשנית כלשהי שיכולה להיות מוצר או תהליך תעשייתי או טכנולוגי . פטנט הוא המצאה שיש בה חדשנות , תועלתיות, והיא מביאה להתקדמות בתחום התעשייתי או הטכנולוגי. אותה המצאה חדשנית ותועלתית חייבת להרשם אצל הרשות לרישום פטנטים הנמצאת בכל מדינה ומדינה ולאחר רישום הפטנט אצל הרשות לרישום פטנטים יש לאותו אדם שהמציא את הפטנט זכות לשימוש בלעדי בפטנט למשך תקופה שנקבעה מראש (בישראל רישום הפטנט הוא למשך 20 שנה) כאמור לאחר שהתבצע תהליך של רישום פטנט יש לממציא הפטנט בלעדיות מלאה על הפטנט והוא יכול לחשוף את אותו פטנט בפני הציבור המקומי אך לאיש מהציבור אסור לבצע תהליך של ייצור אותו פטנט אות שיווק של אותו פטנט.

חשוב לציין שהמושג פטנט אינו מתייחס לגילוי מדעי של מדען מסוים או לגילוי גלקסיה חדשה ביקום. פטנטים הם מקומיים והזכות על פטנטים היא זכות מקומית שניתנת באותה מדינה שבה התבצע רישום של פטנט מסוים. כלומר אם פטנט מסוים נרשם בישראל אזי אסור למישהו אחר בישראל לייצר אותו אך מותר לחברה אחרת בארץ אחרת לייצר את אותו פטנט.

בחברה המודרנית של המאה ה-21 שבה אנו שומעים כל יום על המצאה חדשה או טכנולוגיה חדשה המושג פטנטים הוא מושג נפוץ ושכיח, שניתן לשמוע אותו בשיחות עסקיות ואפילו בשיחות סלון. כיום יש יותר ויותר אנשים וחברות הממציאים פטנטים כמו אביזר אקולוגי חדש או טכנולוגיה רפואית חדשה שמצליחה לבצע פעולה שלא ניתן היה לבצע אותה קודם.

 

לשם מה צריך בכלל זכות על פטנטים השיטה של רישום פטנטים נועדה לקדם המצאות טכנולוגיות שונות והמצאות של תהליכים ומוצרים שונים שיכולים להיות מועילים וחדשניים בתעשיה או בחיינו היומיומיים. רישום פטנטים אמור לעודד אנשים להמציא המצאות ויחד עם זאת להיות בטוחים שהזכות על אותם פטנטים בארץ שבה בוצע תהליך של רישום פטנטים תהיה זכות בלעדית שלהם למשך זמן קצוב כלשהו. פטנטים הם סוג של חוזה עסקי בלתי כתוב בין ממציא הפטנט שמעונין לקבל בלעדיות על ייצור אותו פטנט לבין הציבור שמעוניין להנות מהחדשנות שיש באותו פטנט.

רישום פטנטים בישראל הזכות על פטנטים בארץ כלשהי מתקבלת כאמור רק לאחר שמתבצע תהליך של רישום פטנט אצל רשם פטנטים ממשלתי הפועל באותו ארץ , תהליך רישום פטנטים בישראל הוא תהליך איטי ומורכב וכולל כמה שלבים שהם:

1. הגשת בקשה לרשות לרישום פטנטים הפועלת מטעם משרד המשפטים, הבקשה נרשמת בתאריך מסוים ועליה לחכות זמן רב בד"כ עד שהיא תיבדק ותבחן ע"י בוחן פטנטים מוסמך מטעם המדינה שבודק האם אותה המצאה ספציפית כפי שתוארה בבקשה אכן מתאימה להיות המצאה פטנטית שיש בה חדשנות והאם אותה המצאה תוכל לקבל זכות על פטנט.

2.אם אותה המצאה שוהגשה לרשות לרישום פטנטים אכן התקבלה בתור פטנט יהיה לכך פרסום ציבורי בפרסומים הממשלתיים הקשורים לרישום פטנטים וקבלתם. חשוב לציין שתהליך של רישום פטנטים הוא תהליך ארוך ואיטי ולעתים נמשך זמן רב, בסיום הבדיקה הארוכה אם אין דחייה של פטנט מסוים , יתקבל פטנט על ההמצאה ומשרד רישום פטנטים הפועל מטעם משרד המשפטים יפרסם את עובדת קבלתו.

3. לאחר שהממציא קיבל זכות פטנט על אותה המצאה הוא מנהל מערכת פומבית ולא סודית של התכתבויות שונות עם הרשות לרישום פטנטים , בשלב זה יש לציבור זכות להביע את התנגדותו לזכות על הפטנט ולטעון שאותה המצאה אינה ראויה כלל לקבל זכות לפטנט , פטנטים שהתקבלו ע"י רשם הפטנטים ואין להם כל התנגדות במשך 3 חודשים אזי הם הופכים להיות פטנטים שיש להם אישור חוקי, פטנטים שיש להם התנגדות צריכים לעבור תהליך של שיפוט ובירור המתבצע ע"י רשם הפטנטים.

4. בישראל רישום פטנטים הוא למשך 20 שנה, משמעות הדבר שאם אדם המציא המצאה כלשהי והיא קיבלה זכות להיות פטנט אזי לציבור בישראל אסור לייצר את אותו פטנט או לשווק אותו ורק לאדם שעל שמו נרשם אותו פטנט יש זכות לייצר את הפטנט ולשווק אותו.

5. מנתוני משרד המשפטים עולה כי כל שנה מוגשות לרשות לרישום פטנטים כ-7000 בקשות לרישום פטנטים בתחומים שונים, הבקשות לרישום פטנטים מגיעות מתחומים שונים ומארצות שונות ורק אחוזים בודדים מכלל הבקשות לרישום פטנטים אכן מאושרים ומקבלים זכות להיות פטנט .

 

אודות נט-סטייל אתרים בניית אתרים

נט-סטייל אתרים הינה חברה המתמחה בעיצוב אתרים, בניית אתרים במחירים אטרקטיבים ביותר. שרות קידום אתרים ניתן חינם ללקוחותינו. הצטרפו למאות לקוחותינו: שיש אליהו חסון, בייבלון סלונים, אורנית פרגולות ועוד...

נט-סטייל אתרים בניית אתרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר