קידום אתר באינטרנט דורש מחויבות לתהליך | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קידום אתר באינטרנט דורש מחויבות לתהליך

פורסם בתאריך 08/25/2010 ע"י איתן יריב בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 404 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: כלים לקידום אתרים, פורום קידום אתרים, קידום אתרים, קידום אתרים באינטרנט

בעלי אתרים רבים חוששים מהליך קידום אתרים מסיבה ברורה - רוב המקדמים מצהירים כי קשה לדעת מראש מה נדרש ברמת ההשקעה הכספית באתר ומחוצה לו, על מנת להצליח ולקדם את האתר שברשותו על ביטויי מפתח רלונטיים אותם מחפשים בגוגל, הם פוחדים להתחייב על תוצאות שאינם ערבים להם אלה רק פועלים להשגתם. במאמר זה נסביר לכם מעט על הנדרש מהעושה קידום אתרים באינטרנט וזאת בכדי שתוכלו להחליט אם תרצו לעשות זאת בעצמכם או לחילופין לבחור במומחה קידום אתרים פרילאנסר / חברת קידום אתרים אשר יעשו את המטלות הנדרשות למען קידום האתר- עבורכם.

קידום אתרים באינטרנט אינה מלאכה קלה זוהי מלאכה הדורשת מומחיות רבה, ניסיון ויצירתיות. מחד ברור לכולם שמנגנון ההחלטה של גוגל - האלגוריתם הקובע בו כיצד ידורגו האתרים כלפי ביטויי החיפוש אינו החלטה של אדם חושב אלה תוצאת עיבוד נתונים של מחשב. בשל עובדה זו, ההנחה הרווחת היא שבמידה ומרכיבי האלגוריתם היו ידועים, לפחות לחלק מהגורמים המקצועיים היו אלו יכולים לעשות בהם שימוש וזאת על מנת להשיג את מתחריהם בתוצאות. היות וזה לא ממש כך- ישנם אלפים אם לא עשרות אלפים של פרמטרים וסימנים אותם לוקח מנגנון הדירוג של גוגל בחשבון, אזי יכולים מקדמי אתרים להעריך רק את אלו אשר משפיעות על תוצאות קידום האתר וגם זה- לא בצורה מדויקת. נבחן שניים מהפרמטרים החשובים לדוגמא- ניסויים מבוקרים הוכיחו כי מטה טייטל וקישורים איכותיים, רבים ומגוונים לאתר- ממקורות שונים בהחלט חשובים - עדיין למקדמי האתרים אין מידע אמיתי ומבוסס בנושא המשתנים החסרים והאם אלו חשובים יותר או פחות. נדרשת שיטה יותר מבוססת לבחינת התחרות. לכאורה מלאכת הקידום יכלה להכנס להגדרת "מדע מדויק" - במידה ובגוגל היו חושפים את הפרמטרים החסרים אולם לא. בגוגל אומרים בנו אתר מצליח, שימושי וייחודי - כל השאר כבר יגיע, אולם מהו אתם מוצלח, שימושי וייחודי - האם זה לא בעיני המתבונן?

רק במידה ומקדם אתרים בוחן, הלכה למעשה ובעזרת ניסויים את אפקטיביות פעולות הקידום, חזקה עליו שיבין לפחות כי בזמן נתון בו נערך הניסוי פעולה שבוצעה יכולה לחזק ולתרום לציון הרלוונטיות של דף כלפי ביטוי מסוים או להיפך. אולם גם כאן ישנו הבדל משמעותי בין אתרים מסוג אחד לסוג אחר- לדוגמא בין אתרי תדמית לאתרי מכירת מוצרים אונליין, או בין תחומים - עריכת דין לעומת נדל"ן.
 
במידה וברצונכם לקדם את האתר שלכם בעצמכם, תוכלו אומנם ליישם שיטות בדוקות שלא אבד עליהם הקלח זמן רב אולם דעו כי לא מספיק לנסות ליישם אותם. נדרשים מכם עקביות, זמן ואחריות לבחון את השפעת השינויים - זאת מבלי שאתם יודעים בודאות כיצד התחרות משתנה, כלומר, כיצד המתחרים שלכם פועלים ובאילו דרכים באותו הזמן. במידה והחלטתם לפנות אל מקדם אתרים, הבינו מדוע קידום אתרים אינו בא בחינם. קידום אתרים אינו זול. ישנם כלים לקידום אתרים וישנו צורך ללמוד כיצד לפעול בהם. אפשר לבחון את תוצאות המקדם כלפי אתרים אחרים אותם קידם באינטרנט- זוהי פעולה רצויה אולם לא מבטיחה.

אז בפעם הבאה בה שאתם בוחנים האם לקדם את האתר שלכם בעצמכם או בעזרתם של מומחים דעו לפחות בפני מה אתם עומדים וקחו החלטה מושכלת מראש. מומלץ להתייעץ גם במסגרת פורום קידום אתרים - קיימים כמה מומלצים ברשת אותם תוכלו למצוא בנקל בחיפוש הביטוי "פורום קידום אתרים" בגוגל.

אודות איתן יריב

איתן יריב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר