דיאטה - אכלו פחות, חיו יותר! | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דיאטה - אכלו פחות, חיו יותר!

פורסם בתאריך 06/01/2008 ע"י עדן עמירב בקטגוריה דיאטה והרזיה | צפיות: 2174 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיאטה, תזונה, דיאטה מאוזנת, חיים בריאים

האם לאכול פחות באמת יכול לעזור לנו לחיות יותר? האם כוח וחיות גבוהים יותר נקבעים - באופן ניכר - על ידי מה שאנחנו עושים או לא עושים כל יום ? אנו מאמינים שהתשובה לשתי השאלות היא כן.
בריאות אופטימלית אינה מוגברת על ידי מרשם או מובטחת על ידי מוצר. זו בחירה.
מדענים מוכיחים כמעט על בסיס יומי שהבחירות הדיאטטיות שאנו עושים, לא בלבד שהן מאריכות את חיינו, אלא הן גם עוזרות לנו להמנע מהרבה בעיות בריאותיות שבעבר התקשרו לזקנה.

סוזן רוברטס, פרופסור באוניברסיטת טופטס והעומדת בראש צוות מחקר למגבלות קלוריות בבני אדם מדווחת כי חיות במחקר למעשה הזדקנו לאט יותר מבחינה ביולוגית ושערן האפיר לאט יותר כשצרכו אוכל מזין. המחקר גם גילה שהורמונים נשארו ברמות גיל צעירות והתפקוד החיסוני נשאר עמיד. רוברטס מסיקה, "הם לא רק חיים יותר, הם בריאים יותר".

התיאוריה שמחקר זה מאושש אמורה לרגש את כולנו. עם פחות כלוריות, תאים בכל הגוף כנראה מתים לאט יותר ומתקנים את עצמם יותר בקלות.

תועלת לבני אדם
אם כך, כיצד בני אדם יכולים לקצור את התועלת שנלמדה ? דבר אחד עליו יש הסכמה כוללת הוא החשיבות של שליטה בכמויות ובדיאטה. מנהל מזון ותרופות ממליץ על כמויות הגשה מסוימות וצריכה קלורית על בסיס גיל, מין ומידת פעילות כדי לבדוק את צריכת הקלוריות שלכם, בדקו את המחשבון צריכת הקלוריות המומלצת ביום.

בארה"ב כבר מזמן הבינו שהשמנה זו מכת מדינה ואם רוצים לטפל בבעיה בצורה יסודית יותר צריך להתחיל מלמטה, ולא רק באמצעות שיטות דיאטה נפוצות. באתר של משרד החקלאות האמריקאי ניתן למצוא מחשבון שיעזור לכם לחשב את כמות המנות המומלצת היומית מחולקת לאבות המזון www.mypyramid.gov . אך הזהרו, אתם עשויים לגלות שצרכתם מספיק אוכל כל יום בשביל לקיים שלושה אנשים בחיים ובריאים!

הגשה היא כמות האוכל המוגשת לנו על הצלחת, על ידינו או על ידי מישהו אחר. מנה היא מידה מדוייקת של אותו המזון. למשל, שימו שתי כפות פירה על הצלחת שלכם ולפני שאתה מרימים את המזלג שלכם תבדקו כמה בדיוק יש שם. תופתעו לגלות שהכמות מספיקה למלא כוס או אפילו שתיים. שתי כוסות של פירה שוות ערך לארבע מנות. מבינים עד כמה בקלות אפשר לאכול יותר מדי? אבל, אל תתייאשו כי אנחנו נחלוק איתכם כמה טיפים קלים לשמירה על המנות שלכם.

אנו מתמודדים עם אותם אתגרים כשאנו דרך קבע יוצרים מתכונים חדשים, לא רק בשביל ספרי הבישול, הדיאטה ותכניות הטלוויזיה. לאחר שניסינו מתכון חדש, נעשות טעימות רבות כדי לוודא שהכל 'בדיוק כמו שצריך'. זה מדהים עד כמה כפיות של "מבחני הטעימה" האלו יכולים להוסיף לתצרוכת היומית שלנו. אם לא היינו מודעים לכך, יכולנו להגיע לארוחה שלמה רק מהטעימות!

גיוון הוא המלך
זו לא רק הכמות של המזון שאנחנו אוכלים בכל ארוחה, אלא גם המגוון. כשאתם נחושים לשלב תפזורת של פירות טריים, ירקות, סיבים מלאים, אגוזים וקטניות בצריכה שלכם, אתם עשויים להאנח ולהגיד "וואו, זה המון אוכל!" אבל הרגעו. זכרו את גודל המנות שלכם. מנה אחת של ירקות היא רק חצי כוס.

דרך נוספת לאכול פחות היא להגביר את המודעות לכמות הקלוריות שאנו צורכים. רשמו את כל מה שאתם אוכלים ושותים ביום שלם. זה יגיד לכם אם אתם צורכים מספיק או יותר מדי קלוריות. אז תוכלו לעשות החלטות נכונות במהלך הארוחות.

לדוגמא, מאוד קל להתמלא מפסטה ולחם, כך להשאיר מעט או כלל לא מקום לירקות ופירות. כל דבר הוא טוב, רק במידה הנכונה ותוך שמירה על הדיאטה.

כילדים, אבא רשם אותנו ל"מועדון הצלחת הנקייה". החברות הייתה חובה, לא אופציונלית! לאמא ואבא היו את הכוונות הכי טובות, אבל עם הידע שיש לנו היום, אנו מציעים שכולם יפרשו מהארגון המיוחד הזה. במקום, תיצרו "מועדון אוכלים בריאים" היכן שכמות האוכל שיש לצרוך מתוכננת בזהירות וכמו כן, המגוון הוא דיאטני ובריא.

קווים מנחים חשובים
ראו בקווים מנחים אלו כלי עזר לאכול פחות ולשמור על הדיאטה שלכם, ליהנות מחיים בריאים יותר ואולי אפילו לחיות יותר.

השתמש במנות ולא בהגשות לצלחת כדי לקבוע כמה אתה אוכל בכל ארוחה.
אכול מגוון פירות, ירקות, קטניות, אגוזים וגרעינים.
המנע מסוגי מזון מעובדים, כימיים או מטוגנים.
בחר בחטיפים בריאים, נמוכים בסוכר, שומן ומלח.
שתה מים במקום מוגזים ומיצי פירות.
התעמל לפחות 30 דקות כל יום
בתאבון !

אודות עדן עמירב

עדן עמירב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר