לרדת במשקל לא קשה- אבל להשאר רזה..כמעט בלתי אפשרי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לרדת במשקל לא קשה- אבל להשאר רזה..כמעט בלתי אפשרי

פורסם בתאריך 06/01/2008 ע"י דרור דקל בקטגוריה דיאטה והרזיה | תגובות: 4 | צפיות: 185817 | דירוג ממוצע: 5 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיאטה, דיאטה קלה, ירידה במשקל, הפחתת משקל, קלוריות, השמנה

דיאטה, תזונה נכונה, הרזייה
אין ספק שהשמנת יתר מסוכנת לבריאות ועלולה לגרום ולזרז מחלות שונות. אולם שמירה על דיאטה ועל המשקל התקין הינה פעולה קשה וכמעט בלתי אפשרית, בעיקר בחברת השפע המודרנית, כל כך הרבה פיתויים, כל כך הרבה אפשרויות, ועלינו להלחם בכל אלו, בכל הממתקים, החטיפים, המאכלים הטובים והמשמינים, בכל אלפי הקלוריות הזמינות סביבנו בכל רגע, לא פלא שבעיית עודף המשקל היא בעייה משמעותית ממנה סובלים אלפי אנשים.
כאשר יש לך אופי של אדם שמן, גם אם עדיין אינך שמן במיוחד, כל דבר אשר ירגיז אותך, ישמח אותך, ישעמם אותך או יעורר אותך, יצור לך חשק לאכול דבר מה. האכילה אצל אדם עם אופי של אדם שמן אינה אכילה לשם אכילה בלבד, אלא צורך נפשי למלא משהו בבטן, להתעסק באוכל, לשפר את ההרגשה על ידי חטיף מתוק וכדומה, והמחשבה על דיאטה רחוקה ממנו מאוד.
גם כאשר הבטן מלאה, ואפילו לאחר ארוחה דשנה, הרצון לאכול דבר מה לא עובר. אדם עם אופי של שמן אינו שבע לעולם. מי שאינו נמצא בקבוצה זו אינו מבין את המשמעות של זה, ויכול להמליץ פשוט לא לאכול או להפחית בכמויות האוכל, אולם מי שנמצא במצב זה, ועונה על ההגדרה, יודע היטב שלהפסיק לאכול ולזלול זו משימה בלתי אפשרית, ובוודאי שאינה מעשית לטווח הארוך.
הבעייה העיקרית ברוב הדיאטות שהן דורשות שינוי קיצוני במחשבה, בדרך החיים ובהתנהלות היומיומית. אדם שהינו בעל היכולת להכנס למשטר וסדר התנהגותי המבוסס על תזונה נכונה, אינו זקוק לדיאטה מלכתחילה! מצבו טוב, והוא מסוגל לשמור על עצמו מפני פיתויים גסטרונומיים בלאו הכי. אדם רזה אינו אוכל כאשר הוא עצבני בניגוד גמור לאדם שמן. אלו שתי תכונות אופי מנוגדות לחלוטין.
האם נגזר עלינו לעלות במשקל באופן תמידי? האם לא ניתן להתמיד בדיאטה ארוכת טווח? האם אפשר לרדת במשקל?
לעיתים אנשים נוטים להתעלם מפתרונות שנמצאים תחת האף. במקרה של דיאטה הם בוחרים באחת משתי האפשרויות: התעלמות והשמנה מצטברת לאורך שנים, או דיאטה היסטרית ומהירה שנעשית בלחץ כאשר מבינים את מצבם ואת הסכנה הבריאותית בהשמנה.
ההתעלמות מהמשקל הנוכחי הינה מסוכנת לבריאות, ואילו דיאטה חד משמעית, עם תפריט מאוזן, תזונה נכונה, פעילות ספורט קבועה ומעקב קלורי מתמיד הינה תהליך בלתי אפשרי כמעט לטווח הארוך. רוב הזללנים אשר נכנסים למשטר דיאטה נשברים לאחר תקופה זו או אחרת.
הפתרון פשוט מאוד, במקום להתחיל בדיאטה אשר מערערת את כל דרך החיים וההתנהלות הטבעית, וסותרת את אופי האדם, ניתן לבצע דיאטה קלה ומתונה, אשר אינה סותרת את ההתנהלות היומיומית, ומאפשר שינוי קל ואיטי, אך יעיל ומעשי.
מה זו דיאטה קלה ומתונה?
דיאטה קלה הינה תהליך איטי וממושך, אשר אינו דורש שינוי משמעותי באורח החיים ומאפשר ירידה איטית מאוד במשקל לאורך זמן.
היתרון הגדול של דיאטה מתונה הוא היכולת לבצע אותה, גם על ידי אנשים עם כוח רצון חלש וגרגרנות יתר. בעיקר אצל אנשים הנוהגים לאכול לא רק למטרת השבעת הרעב, אלא כצורך נפשי התנהגותי.
עקרונות היסוד של דיאטה קלה ומתונה הם:
מעקב אישי לזמן קצר אחרי הרגלי האכילה (כמויות, סוגים, זמנים וכדומה), הסקת מסקנות ובניית תוכנית אישית נדיבה וסובלנית במיוחד.
הפחתה קלה בכמות הקלוריות היומית. גם 10-20 אחוז פחות מכמות קלוריות שאותה צורכים מדי יום יכולה להועיל מאוד בדיאטה זו.
לימוד והבנה תיאורטית של משמעות מוצרי המזון השונים. לדוגמא: קיים הבדל משמעותי מאוד בין שתיית קוקה קולה לבין שתיית קוקה קולה זירו, אשר יכול להוות את כף המאזניים בין עלייה במשקל וירידה במשקל.
החלפה שיטתית של כל מוצר מזון שמן במיוחד במוצר עם קלוריות פחותות ממנו, לא בהכרח מוצר דיאטטי!
מציאת פתרונות תחליפיים יעילים ומופחתי קלוריות המאפשרים אכילה בכמות רבה ללא קלוריות מופרזות.
אימוץ השיטה של "הילחם באוכל על ידי אוכל" אכילת כמויות עצומות של מוצרים עם ערך קלורי נמוך יחסי במקום כמות בינונית של מוצרים משמינים.
טיפול יסודי וחד משמעי בסביבה, בני משפחה, חברים וכדומה, לגבי שינוי תדמיתי והפסקה מיידית מצידם בכל מה שקשור ל"דחיפת" מזון מיותר, רכישת מוצרי מזון משמינים במיוחד וכדומה.
פעילויות ספורטיביות קלות ומזדמנות, עלייה במדרגות במקום מעלית, בזבוז אנרגיה אישית על ידי עבודה לא יעילה בגינה ובבית וכדומה.
רגיעה כללית, וציפיה מעשית לירידת משקל קלה העשויה להצטבר במשך הזמן לירידה משמעותית.
ראה עצות מעשיות עבור ירידה במשקל ומידע מפורט לגבי דיאטה קלה.

אודות דרור דקל

a href="http://www.diets.org.il"">דיאטה

דרור דקל

התחבר לשליחת תגובה

תגובות

  • 04:17   08/06/2008
    1 . רקפת-בר נחשון
    מאמר לא רע! הבעייה בדיאטה הזו או בכל דיאטה שנשברים ואוכלים ללא הכרה...
  • 01:12   14/09/2009
    2 . ארז רותם
    מאמר מצויין. בהצלחה.
  • 01:13   14/09/2009
    3 . ארז רותם
    ניתן להוריד מתכוני דיאטה חינם באתר של המרכז לתזונה נבונה שכתובותו: http://www.dietsmile.co.il
  • 02:03   25/07/2021
    4 . חנות פרחים
    https://mi-amor.co.il/
RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר