איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

פורסם בתאריך 06/13/2010 ע"י שיר מנור בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 904 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: copywriter, copywriting, קופירייטר, קופירייטינג, תוכן, תוכן שיווקי, תכנים, טקסט, טקסטים, כתיבה, כתיבת, מאמרים, כתיבה שיווקית, עריכה, עריכת תוכן, עורך תוכן, עריכה שיווקית, עיתוני עובדים, עיתוני לקוחות, עריכת, פרופיל חברה, ניהול תוכן, ניהול תכנים,

קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית.
איך עושים את זה?

 

שיחה ממוצעת עם לקוח פוטנציאלי המעוניין בכתיבה שיווקית תיפתח לרוב בשאלה: ״יש לכם ניסיון בכתיבה על ______? אפשר לראות דוגמאות״.
הקופירייטר ישיב בהתאם לאמת, אם כתב בעבר על נושא זה או לא, ולאחר מכן יציין, כנראה, שאין לכך כל חשיבות. קופירייטר לא צריך להבין בנושאים שעליהם הוא כותב, לפחות לא לפני שביצע תחקיר על אודותיהם.

היתרון שבאי ההבנה
יותר מזה - לעתים אי היכרות מוקדמת עם נושא הכתיבה היא דווקא יתרון, בעיקר אם קהל היעד אינו מבין בנושא האמור, והטקסט השיווקי מיועד לערוך עבורו היכרות ראשונית עמו.
כאשר אנו מכירים נושא מסוים על בוריו, לרוב נשכח מהו מצבור הידע המצוי בידי האדם הממוצע על אודות הנושא הזה. אז, בבואנו לכתוב על הנושא, ייתכן שנחסיר פרטים בסיסיים כאלה או אחרים, הדרושים כרקע להבנת הנושא.
מעבר לכך, כאשר אנו שולטים בתחום מסוים באופן המאפשר לנו לדקלם על אודותיו מתוך שינה, יהיה לנו קשה לעתים לזהות את יתרונותיו השיווקיים בעיני המתבונן החיצוני, האובייקטיבי, נטול הידע המוקדם.
נקודת מבט רעננה ונטולת פניות דרושה עבור כל עבודת קופירייטינג. לעתים ננסה כ
קופירייטרים לדמות מצב של אובייקטיביות, ולרוב נהיה אכן אובייקטיביים, בשל ההסתברות הנמוכה שהידע הכללי שלנו יחלוש על אותה כמות של תחומים שעליהם אנו נדרשים לכתוב לפרנסתנו.

מקורות ההבנה
אז איך עושים את זה? איך כותבים בשטף, בצורה אפקטיבית ומשכנעת, על נושא שאיננו מבינים בו?
לשם כך אנו נעזרים במקורות המידע העומדים לרשותנו ומבצעים תחקיר.
לעתים מקור המידע העיקרי הוא הלקוח. מאחר שהלקוח עוסק בשגרה בנושא הדורש כתיבה, במוחו אגור ידע רב, שנצבר בשנים של ניסיון מקצועי והדרכות מקצועיות. את הידע נדלה מהלקוח באמצעות ראיון.
במידה שהראיון יניב שרשרת של Buzz words שיישמעו לנו כסינית עתיקה, לא נתבייש ונבקש הסבר על כל מושג, או שנדאג להתעדכן בפירושים בעזרת מקור מידע אחר, כדוגמת האינטרנט, מגזינים מקצועיים, מאמרים שיווקיים אחרים שנכתבו בנושא וכן הלאה.

כלי מילות המפתח
לעתים נדרשת מאיתנו לצורך הכתיבה רק הכוונה של הלקוח באשר למילות המפתח שירצה שיופיעו בטקסט השיווקי, לטובת מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. אם הלקוח מבקש מאיתנו לאתר באופן עצמאי את מילות המפתח הרלוונטיות, אין כמו כלי מילות המפתח של גוגל לצורך העניין.
פעמים רבות איתור מילות המפתח עושה חלק ניכר מן העבודה, כיוון שקופירייטר מקצועי יוכל בקלות רבה ליצוק תוכן בין המילים ליצירת משפטים, שיתחברו באלגנטיות זה לזה לצורך כתיבת מאמר שיווקי משובח או לכתיבת פרופיל חברה לתפארת.

 

אודות שיר מנור

שיר מנור, קופירייטרית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il, שיר מנור, קופירייטרית ומנהלת "מילת הקסם", בעלת ניסיון רב בכתיבה, עריכה והפקה של עיתוני עובדים ולקוחות (עבור דן תחבורה ציבורית, אורגל – נציגת GROHE בישראל, חברת חשמל, energy, נביעות, אלקטרה ועוד)

שיר מנור

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר