אימון אישי מהו? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אימון אישי מהו?

פורסם בתאריך 04/14/2010 ע"י LoadSeo קידום אתרים בקטגוריה אומנות | צפיות: 1816 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון אישי, אימון, אימון עסקי, מאמן אישי,

אימון אישי בפרט, ו-Coaching בכלל הם מושגים שאולים מעולם הספורט. הספורטאי שמתאמן נעזר במאמן אישי שתפקידו הוא לשפר את יכולותיו של הספורטאי באמצעות אבחנה, מתן משוב, ארגון תוכנית אימונים והגדרה של מטרות ויעדים ברורים. תפקידו של המאמן האישי הוא לסייע בפיתוח יכולותיו של הספורטאי כדי להגשים את השאיפות שלהם.

המושג אימון מתייחס גם להובלה. המילה Coaching באנגלית מוצאת את שורשה במילה coach שפירושה כרכרה,ובהשאלה הכוונה להביא את הפרט ממקום אחד למקום אחר.

בדיוק כמו בעולם הספורט ,כך בתחומי חיים אחרים כגון עולם העבודה, תפקידו של מאמן אישי בתהליך של אימון אישי, הוא לסייע ללקוח ללמד משהו על עצמו שלא היה מצליח ללמוד אותו לבד ,או שאם היה עושה זאת ,סביר להניח שהיה מגיע לרמת תוצאה נמוכה יותר.

המחויבות המשותפת שנוצרת בתהליך Coaching בין מאמן אישי למתאמן היא אחת הסיבות המרכזיות להאצה בהשגת מטרות האימון. בתהליך של אימון אישי בניגוד לתחום הספורט,לא מתקיימת תחרות בין הלקוח-המתאמן למאמן אלא תמיכה וחיזוק יכולת של הגשמת מטרות אישיות.

אימון אישי - הגדרות


הפדרציה הבינלאומית למאמנים:ICF מגדירה תהליך אימון כיחסים מתמשכים בין המאמן למתאמן,יחסים המתמקדים על נקיטת פעולה מצד הלקוח לקראת השגת החזון האישי,המטרה והגשמת הרצון.

באמצעות תהליך של אימון אישי, לקוחות מעמיקים את הלמידה שלהם על עצמם, ומביאים לשיפור הביצועים שלהם . על כן, התוצאות המושגות באמצעות אימון אישי אכן מגבירות את איכות החיים של הלקוח-המתאמן.

אימון אישי מתייחס לתחומים שונים בחיים: תחום העבודה, תחום האישי-אופן הניהול העצמי, התחום הזוגי, התחום החברתי. השנויים שמתחוללים בחיים עשויים לנוע משינויים באחד התחומים הללו והמשך ברכישת מיומנויות חדשות. אימון אישי מסייע לשפר גם מיומנות של תקשורת בינאישית ,מיומנות של ניהול זמן, ניהול עצמי ועוד.

ישנם מודלים שונים לתהליך של אימון אישי. מודלים אלו מקורם בעולם הניהול-ניהול עפ"י יעדים (MBO) . בין המודלים הקיימים אפשר להדגיש: אימון אישי לחשיבה תוצאתית, Coaching מבוסס על עולם הפילוסופיה, אימון אישי שעושה שימוש בכלי פסיכולוגיה ופסיכותרפיה, אימון אישי קו-אקטיבי ועוד.

המשותף לשיטות השונות של Coaching הוא ההדגש על בניית יחסי מאמן אישי ומתאמן, תאום ציפיות, הגדרת החזון אישי,קביעת דרכי הפעולה , משוב ומעקב מתמיד אחר ההתקדמות של המתאמן בתהליך של אימון אישי.

אבני יסוד בתהליך אימון אישי


1. הלקוח הוא המומחה לחייו בתהליך של אימון אישי.

2. בתהליך אימון אישי הלקוח בוא יצירתי ובעל משאבים ושלם מטבעו.

3. אימון אישי מתייחס למכלול חייו של הלקוח,כאשר בתהליך אימון  עצמו, המאמן האישי מסייע למתאמן שלו ליצור מיקוד בתחום אחד בחיים שהמתאמן ירצה להתמקד .

4. האג'נדה בתהליך של Coaching היא של הלקוח, כאשר מלווה את התהליך מודל של אימון אישי אותו מוביל המאמן.

5. מערכת היחסים בין המתאמן למאמן בתהליך Coaching היא מתוך הסכמה והבנה שהמענה הוא לצרכי הלקוח בלבד.

אימון אישי - התהליך


מיומנות של תקשורת בין-אישית חשובה מאד בתהליך של אימון אישי. השימוש של המילים בתהליך Coaching הוא מאד משמעותי,על מנת לבנות את האמון הזה בין המתאמן למאמן האישי,נדרש המאמן האישי למקצוענות רבה בבחירת המילים, בהקפדה על ניסוח השאלות והמשפטים.
( ראה מאמר שלי "אימון אישי לשימוש בשפה" )

בתהליך של דיאלוג רגיל בין 2 אנשים, אנשים לעתים מקשיבים על מנת לשמוע היטב מה נאמר אך לא בהכרח להבין את האמירה. אנשים מדברים ומסננים את הדברים הנאמרים לפי ניסיון החיים שלהם וכך הם משליכים את סיפור חייהם על הצד השני. על כן,לעתים נתקל בתגובות של התעלמות,העמדת פנים.

בתהליך Coaching המאמן האישי נדרש להקשבה מרמה אחרת, כאשר בזמן האימון הקשבה זו היא מכוונת להבנה. בתהליך של אימון אישי על המאמן להבין תחילה את הנאמר, לראות את העולם של המתאמן,להבין את הרגשתו ואת התפיסה שלו לגבי המצב. בהקשבה זו מפעיל המאמן האישי מספר איברים -אוזניים,עיניים ואת הלב. הערך המוסף של Coaching בשיטת הקשבה הוא שמתאמן זוכה למרחב רב לדיבור והוא אכן חש ומרגיש שכל מילה שהוא אומר היא בעלת משמעות. המאמן האישי משתמש במגוון טכניקות בתוך תהליך של Coaching - חזרה על התוכן, שיקוף הדברים, ניסוח מחדש ועוד.

אימון אישי - שאילת שאלות


במהלך אימון אישי הדיאלוג בין המאמן והמתאמן מתקיים בעיקר באמצעות שאילת שאלות. שאילת שאלות ולא אמירות בתהליך של אימון אישי מאפשרת פתיחות וזרימה ומונעות מהמתאמן לנקוט בטכניקה של התגוננות. השאלות שהמאמן האישי המיומן בוחר לשאול בתהליך של Coaching הן שאלות פתוחות, שאלות הבהרה ובעלות טון תומך במתאמן.

אימון אישי - משוב


מתן משוב אפקטיבי בתהליך של אימון אישי הוא הזדמנות לשינוי ומהוה כלי לצמיחה אישית. במהלך האימון מאמן אישי זוכה להזדמנות, כנותן המשוב, ליצור שינוי אצל המתאמן ע"י שימוש מכוון בשפה. חשוב להדגיש כי בתהליך ה-Coaching המשוב של המאמן באימון ייעדר משימושים של ביטויים שיפוטיים כגון טוב ורע ויתמקד בשיקוף ההתנהגות של המתאמן והנעתו קדימה. מטרת מתן משוב הוא להמשיך לנהל תהליך אימון נכון שיניע את המתאמן קדימה לעתיד להמשך מיקוד בתוכנית הפעולה שלו.

לסיכום


אימון אישי ,אם כן הוא תהליך רב עוצמה שמניע את המתאמן לעשייה משמעותית בחייו תוך יצירה ובנייה של השינוי הנדרש. משעה שמחליטים להיעזר בשירותי של מאמן אישי חשוב להסתייע במאמן אישי מוסמך- (בהיעדר הסמכה מסודרת מתוקף חוק,הכוונה למאמן בוגר מוסד לימודי מוכר המכשיר את המאמן בהיקף לפחות של כ150 שעות לימוד) מנוסה ובעל הידע הרלבנטי לתחום אימון אישי בו הלקוח מבקש להתאמן.

אודות LoadSeo קידום אתרים

LoadSeo קידום אתרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר