עלי גפו במילוי אורז וגבינה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עלי גפו במילוי אורז וגבינה

פורסם בתאריך 04/06/2010 ע"י אבי זלבה בקטגוריה בית | צפיות: 1347 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עלי אורז, ד

עלי גפן במילוי אורז וגבינה

 

בסיר גדול מחממים שלושת רבעים כוס שמן זית משובח (כתית קרה)על אש בינונית ומטגנים בו שלושה ראשי בצל במשך כעשר דקות, צריך לערבב באופן תדיר, למניעת השחמת יתר. הבצל צריך להיות מטוגן קלות, בצבע זהוב. מוסיפים כוס אורז וממשיכים בטיגון חמש דקות נוספות, תוך ערבוב. מוסיפים שתי עגבניות מרוסקות ושום כתוש. ממשיכים לבחוש ולערבב את כל הבלילה הזו. מתבלים במלח ,פלפל,שום ומעט אורגנו. מוסיפים מיץ מסונן של חצי לימון טרי שנסחט באותו הזמן. מערבבים ומוסיפים כוס מים רותחים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש וממשיכים בבישול איטי תוך ערבוב כרבע שעה נוספת, עד שכל הנוזלים נספגים. מסירים מהאש, מוסיפים שמיר קצוץ,פטרוזיליה,נענע ומעט עלי כרפס.לקראת הסוף מוסיפים 250 גרם של גבינה מלוחה במקצת בעלת חמישה אחוז שומן. מערבבים שוב בקלות ובאיטיות ומניחים לתערובת להצטנן.

מרפדים קרקעית של סיר בינוני עלי גפן המשמשים כתחתית של הסיר לעלי הגפן הממולאים.

ממלאים את עלי הגפן בבלילה שנוצרה.יש לוודא שכל עלה גפן סגור כהלכה ולכן כדאי שלא להגזים בכמות התקרובת שבכל עלה.

מסדרים את העלים הממולאים בשכבות צפופות מאוד בסיר.לא להשאיר רווח בניהם. בין שכבה אחת לשנייה מניחים שכבת ביניים של פרוסות עגבניות. מעל שכבת העלים האחרונה מניחים שכבת פרוסות עגבניות ושאריות עלים. יוצקים מיץ מסונן של חצי לימון, חצי כוס שמן זית ומים רותחים עד לכיסוי. מניחים מעל כל זה צלחת שתשמש כמשקולת. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש למינימום. מבשלים חצי שעה בסיר מכוסה.לא נוגעים בתבשיל.
מסירים מהאש ומניחים לתבשיל להתקרר בסיר.

בתום התהליך יוצקים בזהירות את נוזלי הבישול.כדאי להשאיר מעט מהנוזלים הנותנים לעלי הגפן את הרטיבות והלחות הנדרשת. מניחים על הסיר מגש גדול והופכים את תוכן הסיר אל הצלחת. מגישים את העלים עם כל רוטב העולה על דעתכם.ניתן לגוון ולהגיש את עלי הגפן במספר רטבים שונים: ללא רוטב כלל, רוטב חרדל, רוטב אלף האיים, רוטב ויניגרט,רוטב למון מסוכר,רוטב סויה ועוד כמיטב הדמיון היצירתי שלכם. במקום הרוטב, או אפילו בנוסף לו, אפשר לצקת על העלים מיץ מסונן של לימון נוסף.
בתאבון.
ד"ר אבי זלבה
 

אודות אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה

אבי זלבה

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר