מערכות לניהול תוכן - האמנם המוצר המושלם? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מערכות לניהול תוכן - האמנם המוצר המושלם?

פורסם בתאריך 05/16/2008 ע"י נוה יוסף בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 1966 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בניית אתר אינטרנט, תכנות, SEO, קידום אתרים, WEB

“האינטרנט מאפשר למידע להיות מופץ ברחבי העולם בעלות שולית עבור המפרסם. ההזדמנויות הן יוצאות דופן, וחברות רבות בונות תוכניות ליצירת תוכן עבור האינטרנט".

במאמר משנת 1996 אתר ביל גייטס לראשונה ש"התוכן הוא המלך". מאותה אמירה ועד היום אתרי אינטרנט בתחומים שונים מתרכזים בהוספה ועריכת תוכן איכותי לאתרי האינטרנט שבבעלותם.

כתוצאה מחשיבותו של תוכן איכותי ומשתנה באתר האינטרנט התעורר צורך במערכות ניהול תוכן CMS - content management system
.
אם בעבר בניית אתר אינטרנט סטטי חייבה את התערבותו של בונה האתר בכל פעם שבעל האתר רצה לעדכן את תוכן, כיום
מערכת ניהול תוכן דינמית מאפשרת לכל בעל אתר לנהל את התוכן ללא כל התערבות של איש המקצוע, לחסוך בעלויות ולהתנהל בצורה חופשית יותר מול התוכן באתרו.

של מי המערכת "שלי"?

אחת הנקודות החשובות במערכות ניהול תוכן היא לבדוק למי שייכת המערכת? על פניו התשובה נראית פשוטה – אני שילמתי עבור האתר אז המערכת ניהול היא שלי!
אז זהו – שזה לא מדוייק. רוב החברות שעובדות עם מערכות ניהול התוכן אינן מוכרות לך את מערכת הניהול שלהם אלא מוכרות לך רישיון שימוש. את רישיון השימוש אתה רוכש תמורת סכום אחיד או סכום חודשי.
כחלק מכך מחייבת החברה אותך לאכסן את האתר בשרת שלהם ולא ניתנת לך כניסה לקבצי השרת. בדרך זו מערכת הניהול נמצאת בסביבה מבוקרת כך שלא מתאפשר לך, הלקוח, להעתיק את מערכת הניהול.

המסקנה היא אחת – ברוב המקרים מערכת ניהול שחשבת שהיא שלך אינה באמת שלך.
תמיד תשאל האם המערכת בבעלותי? האם אוכל לאכסן את האתר במקום אחר ולא בשירות האכסון שלכם? האם אקבל קובץ גיבוי עם כל קבצי האתר שלי?

מי הוסיף את הפוסט הזה?

בעיה נוספת במערכות ניהול תוכן היא שהגמישות שבה מאפשרת לתוכן בלתי מבוקר להיות מופץ באמצעות אתר האינטרנט. תוכן בלתי מבוקר יכול להגיע גם מגולשים (פוסטים, תגובות, הודעות פורום וכו') וגם מצד מנהל האתר בדפי התוכן השונים.
בעיה זו יצרה את הצורך במנהלי תוכן מקצועיים שיצרו תוכן איכותי ומשמעותי באתר שלך. במקביל נוצר הצורך לפקח ולנתר באופן תמידי את התוכן שמוזן על ידי הגולשים.

תחזוקת תכנים, מענה ללקוחות, שיפורים טכנולוגיית באתר – כולם חשובים ומקבילים לעסק שלך בעולם האמיתי.
אתר האינטרנט הוא חלון הראווה האינטרנטי של החברה והעסק שלכם. כשם שלא הייתם רוצים חלון ראווה מלוכלך – כך אינכם רוצים שהאתר שלכם "ילוכלך" בתוכן שאינו מתאים לאסטרטגיה העסקית שלכם.

אז מה עושים? תמיד דאג לאדם שיופקד על ניהול האתר שלך! בהצלחה!

אודות נוה יוסף

נוה יוסף www.isolution.co.il

נוה יוסף

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר