נקודות מפתח לבניית אתר אינטרנט מצליח | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נקודות מפתח לבניית אתר אינטרנט מצליח

פורסם בתאריך 05/16/2008 ע"י נוה יוסף בקטגוריה אינטרנט ומחשבים | צפיות: 1811 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בניית אתר אינטרנט, תכנות, פיתוח אפליקציות, WEB

החלטה עסקית על בניית אתר יכולה להיות מהירה ביותר אך כדי שתהליך הפרוייקט יהיה משמעותי עבור החברה שלך עליך להגיע מוכן למהלך.

בניית אתר אינטרנט, בין אם הוא קטן או גדול, הוא בעיקרו תהליך של "בירור וסינון".
על ידי בירור סוגיות חשובות וסינון המשתנים שאינם רלוונטיים אנו מצליחים להגיע לתמצית המטרה של הארגון בבואו לפתח אתר אינטרנט.

לכן, לפני שמתחילים את תהליך ביצוע הפרוייקט מול
מתכנת עליך לשאול את עצמך (או את הארגון) מספר שאלות מפתח:
1. למה בכלל אתר אינטרנט?
2. למי הוא יהיה מיועד?
3. מה הוא יכיל?
4. איזה "ערך מוסף" יתן האתר לגולש?

למה בכלל אתר אינטרנט?

ישנן שתי סיבות עיקריות להקמת אתר אינטרנט. הראשונה היא פשוט כי לכל המתחרים יש אתר אז "גם אנחנו חייבים"! הסיבה השניה היא כי קיים חוסר בחברה/ארגון שיכול לקבל מענה בצורה של אתר אינטרנט.
כבר עכשיו חשוב לציין – אתרים שמוקמים רק בגלל ש"חייבים" סופם להיאסף אל "בית הקברות של אתרי האינטרנט".
הכלל הראשון הוא – בדוק האם אתר אינטרנט הוא המענה הנכון לחוסר הקיים בארגון ושאל את עצמך האם מבין אלטרנטיבות הפעולה אתר אינטרנט הוא הכלי הנכון ביותר.

למי הוא יהיה מיועד?

לאחר שהוגדר החוסר/הצורך הארגוני והוחלט שאתר אינטרנט יתן את המענה ההולם ביותר יש לבחון למי בכלל מיועד האתר? גם השאלה הזו נראית פשוטה בתחילה אבל ברבים מהמקרים, יחד עם התקדמות הפרויקט, מתגלה שקיים קושי להגדיר את קהל המטרה וצרכיו.
זכרו! הטכנולוגיה אמורה לשרת את הרעיון ולא להיפך, הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם לא תצליח אם הרעיון פונה לאוכלוסיה שאינו מיועד עבורה. ברבים מהמקרים הגדרה בלתי נכונה של קהל המטרה, צרכיו ורצונותיו מובילים את הפרוייקט כולו לכשלון.

על מנת לפשט את ישנן מספר פרמטרים לקבוצות צרכניות:
1. היכן הוא נמצא ביחס לארגון שלי? האם הוא צרכן פנים ארגוניים (עובדים, מנהלים, משווקים) או שהוא צרכן חוץ ארגוני? (לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים, קהל רחב).
2. היכן הוא באוכלוסיה? האם ניתן לסווג אותו כקבוצה באוכלוסיה? (אליטה, צעירים, קשישים, נשים, קבוצת מיעוט). האם האוכלוסיה כלל עולמית, בישראל, ישראלים בחו"ל וכו'.
3. האם ההתנהגות שלו ידועה/נצפית? האם הוא "צרכן חוזר", אימפולסיבי או שקול?

שאלות כאלה ודומות יסייעו לנו לאפיין את הלקוח הפוטנציאלי בטרם ניגש למשימת הפיתוח.

מה התועלת מהאתר?

שאלה זו נחלקת לשניים: מה התועלת שתצמח לך מבניית האתר ומה התועלת לגולש/הצרכן שמגיע לאתר.
זכור – ללא תועלת לגולש הוא לא יבקר באתר שלך, ללא ביקורים חוזרים ואיכותיים מצד הגולש - האתר שלך "יקרטע" ולא ישיג את המטרות שהוגדרו עבורו.
התועלות עבורך יכולות להיות רבות: החל מיצירת תדמית, שינוי תדמית פגומה, יצירת חוג לקוחות, שימור, הפצת מידע ואג'נדה, גיוס לקוחות פוטציאליים ועד הכנסה ממכירת מוצרים, שטחי פרסום או מוצרי אינטרנט נילווים (כמו הרשאות צפיה באינפורמציה מסויימת).
במקרה הזה חשוב יותר להתרכז בתועלות לגולש. כאן נשאל – למה שהגולש יכנס דווקא לאתר שלי? מה יגרום לו להישאר באתר שלי ובעיקר – אילו דברים יגרמו לו לחזור לאתר ואף להפיץ את האתר שלי?
בשלב זה יבחן האם אנחנו באמת מכירים את אוכלוסיית היעד לפרוייקט. במידה ועולות תהיות לגבי התועלות האפשריות לגולש יש לחזור שלב אחד אחורנית ולנסות להגדיר בצורה מדוייקת יותר את אוכלוסיית היעד ומאפייניה.

אז מה יהיה באתר?

לאחר שהגדרנו למה בכלל צריך אתר, מי אוכלוסיית היעד ומה התועלות אנו פונים אל "לב העניין". בשלב זה יש לתרגם מושגים כמו "אוכלוסיית יעד" ו"תועלות" לכלים/פיצ'רים אינטרנטיים.

שימו לב - על כל פיצ'ר לענות על צורך מוגדר ביחס לגולש הפוטנציאלי. כך למשל באוכלוסיה בעלת מאפיינים קהילתיים ומכנה משותף חזק יתווסף פורום לאתר ומערכת מסרים מיידית. פיצ'רים אלה לא יהיו במערכת שפונה לאיסוף אינפורמציה ראשונים על לקוחות פוטנציאליים.

ככל שארבע שאלות המפתח הללו יקבלו תשובה ברורה, כך יצלח הפרוייקט להגיע אל המשימות שתציב לו. בהצלחה!

אודות נוה יוסף

נוה יוסף http://www.isolution.co.il

נוה יוסף

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר